10 X - scenariusz klasa III, Scenariusze zajęć

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

KLASA III

 

1.       DATA: 10.10.2011r.

2.       KLASA: trzecia

3.       PROWADZĄCY:

4.       LICZBA GODZIN: 3

 

 

PODSTAWOWE HASŁO PROGRAMOWE: Tajemnice lasu.

 

TEMAT DNIA: Leśną ścieżką.

 

 

Cele ogólne:

 

-  Swobodne wypowiedzi na temat treści wierszy.

-  Poszerzenie i utrwalenie wiadomości na temat warstwowej budowy lasu i zwierząt leśnych.

-  Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.

-  Wdrażanie do poprawnego wykonywania działań matematycznych i zadań z treścią.

 

 

 

Cele operacyjne:

 

-  dziecko zna zasady prawidłowego zachowania się w lesie,

-  dziecko potrafi czytać ze zrozumieniem tekst i wypowiadać się na podane tematy,

-  dziecko potrafi odpowiadać całym zdaniem na postawione pytania,

-  dziecko potrafi rozwiązywać zadania tekstowe,

-  dziecko potrafi wymienić podstawowe barwy lasu jesienią,

-  dziecko potrafi współdziałać w grupie.

 

 

 

 

FORMY ORGANIZACYJNE:  

 

-              zbiorowa, jednolita,

-            indywidualna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

METODY: 

 

-              słowna - rozmowa,

-              czynna - naśladowcza, samodzielnych doświadczeń.

 

 

 

 

POMOCE I ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

 

-             arkusze szarego papieru,

-             liczmany,

-             Ćwiczenia cz. 1,

-             Matematyka cz. 1,

-             Podręcznik cz. 1.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

1. Wprowadzenie do zajęć – budowanie definicji na podstawie skojarzeń z wyrazem las. Nauczyciel przygotowuje arkusz szarego papieru, na którym na środku zapisuje słowo: LAS. Nauczyciel pyta dzieci, z czym kojarzy im się las, co to jest las. Następnie dopisuje skojarzenia do głównego hasła. Dzieci zbiorowo układają definicję pojęcia las, tworząc zdania z wykorzystaniem wszystkich zapisanych skojarzeń. Nauczyciel zapisuje tę definicję na osobnej kartce i przykleja do arkusza.

 

2. Ciche czytanie ze zrozumieniem wierszy Józefa Czechowicza Jesień oraz Danuty Gellnerowej Las. Rozmowa na temat treści wierszy.

 

3. Uzupełnienie krzyżówki nazwami kolorów jesieni. Wymienianie kolorów charakterystycznych dla pozostałych pór roku.

 

4. Wyszukiwanie w wierszu D. Gellnerowej Las rymujących się wyrazów. Uzupełnianie brakującymi wyrazami wierszyków Zofii Beszczyńskiej.

 

5. Ustalenie, jak nazywają się wierszyki przytoczone w ćwiczeniu. Układanie zdań z rozsypani wyrazowej.

 

6. Działania manipulacyjne na liczmanach – przypomnienie, co to znaczy o tyle mniej, o tyle więcej. Uczniowie układają podaną przez nauczyciela liczbę liczmanów. Nauczyciel podaje treść zadania tekstowego. Uczniowie układają liczmany zgodnie z treścią.

 

7. Układanie treści zadania matematycznego na podstawie ilustracji. Zapisanie i rozwiązanie go w zeszycie przedmiotowym.

 

8. Odczytywanie danych z tabeli. Uzupełnianie danymi treści zadań tekstowych. Wykonywanie ćwiczeń pod kierunkiem nauczyciela.

 

9. Ćwiczenia rachunkowe: samodzielne rozwiązywanie zadań.

 

10. Praca domowa: Nauczyć się na pamięć wybranego wiersza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAPIS PRÓBNY DO DZIENNIKA:

 

I.        Temat zajęć: Leśną ścieżką.

Budowanie definicji na podstawie skojarzeń z wyrazem las. Ciche czytanie ze zrozumieniem wierszy Józefa Czechowicza Jesień oraz Danuty Gellnerowej Las. Ustalenie, który z wierszy opisuje jesienny las. Przypomnienie cech charakterystycznych dla poszczególnych pór roku. Odczytywanie danych z tabeli. Modyfikacja treści zadań tekstowych. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.

 

 

 

 

 

 

 

…………………………                                                                                                                       …………………………

(podpis praktykanta)                                                                                                                                                                                                                       (podpis opiekuna)

 

 

 

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • vader.opx.pl
  • Szablon by Sliffka (© Łatwo być samemu, kiedy jest to twój własny wybór, znacznie trudniej, kiedy człowiek jest do tego zmuszony.)