1 List św Jana, MODLITWY 1

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
[To wam oznajmiamy], co by�o od pocz�tku, co�my us�yszeli o S�owie �ycia, co ujrzeli�my w�asnymi oczami, na co patrzyli�my i czego dotyka�y nasze r�ce - bo �ycie objawi�o si�. My�my je widzieli, o nim �wiadczymy i g�osimy wam �ycie wieczne, kt�re by�o w Ojcu, a nam zosta�o objawione - oznajmiamy wam, co�my ujrzeli i us�yszeli, aby�cie i wy mieli wsp�uczestnictwo z nami. A mie� z nami wsp�uczestnictwo znaczy: mie� je z Ojcem i Jego Synem Jezusem Chrystusem. Piszemy to w tym celu, aby nasza rado�� by�a pe�na. Nowina, kt�r� us�yszeli�my od Niego i kt�r� wam g�osimy, jest taka: B�g jest �wiat�o�ci�, a nie ma w Nim �adnej ciemno�ci. Je�eli m�wimy, �e mamy z Nim wsp�uczestnictwo, a chodzimy w ciemno�ci, k�amiemy i nie post�pujemy zgodnie z prawd�. Je�eli za� chodzimy w �wiat�o�ci, tak jak On sam trwa w �wiat�o�ci, wtedy mamy jedni z drugimi wsp�uczestnictwo, a krew Jezusa, Syna Jego, oczyszcza nas z wszelkiego grzechu. Je�li m�wimy, �e nie mamy grzechu, to samych siebie oszukujemy i nie ma w nas prawdy. Je�eli wyznajemy nasze grzechy, [B�g] jako wierny i sprawiedliwy odpu�ci je nam i oczy�ci nas z wszelkiej nieprawo�ci. Je�li m�wimy, �e nie zgrzeszyli�my, czynimy Go k�amc� i nie ma w nas Jego nauki.Dzieci moje, pisz� wam to dlatego, �eby�cie nie grzeszyli. Je�liby nawet kto� zgrzeszy�, mamy Rzecznika wobec Ojca - Jezusa Chrystusa sprawiedliwego. On bowiem jest ofiar� przeb�agaln� za nasze grzechy i nie tylko za nasze, lecz r�wnie� za grzechy ca�ego �wiata. Po tym za� poznajemy, �e Go znamy, je�eli zachowujemy Jego przykazania. Kto m�wi: Znam Go, a nie zachowuje Jego przykaza�, ten jest k�amc� i nie ma w nim prawdy. Kto za� zachowuje Jego nauk�, w tym naprawd� mi�o�� Bo�a jest doskona�a. Po tym w�a�nie poznajemy, �e jeste�my w Nim. Kto twierdzi, �e w Nim trwa, powinien r�wnie� sam post�powa� tak, jak On post�powa�. Umi�owani, nie pisz� do was o nowym przykazaniu, ale o przykazaniu istniej�cym od dawna, kt�re mieli�cie od samego pocz�tku; tym dawnym przykazaniem jest nauka, kt�r��cie s�yszeli. A jednak pisz� wam o nowym przykazaniu, kt�re prawdziwe jest w Nim i w nas, poniewa� ciemno�ci ust�puj�, a �wieci ju� prawdziwa �wiat�o��. Kto twierdzi, �e �yje w �wiat�o�ci, a nienawidzi brata swego, dot�d jeszcze jest w ciemno�ci. Kto mi�uje swego brata, ten trwa w �wiat�o�ci i nie mo�e si� potkn��. Kto za� swojego brata nienawidzi, �yje w ciemno�ci i dzia�a w ciemno�ci, i nie wie, dok�d d��y, poniewa� ciemno�ci dotkn�y �lepot� jego oczy. Pisz� do was, dzieci, �e dost�pujecie odpuszczenia grzech�w ze wzgl�du na Jego imi�. Pisz� do was, ojcowie, �e poznali�cie Tego, kt�ry jest od pocz�tku. Pisz� do was, m�odzi, �e zwyci�yli�cie Z�ego. Napisa�em do was, dzieci, �e znacie Ojca, napisa�em do was, ojcowie, �e poznali�cie Tego, kt�ry jest od pocz�tku, napisa�em do was, m�odzi, �e jeste�cie mocni i �e nauka Bo�a trwa w was, i zwyci�yli�cie Z�ego. Nie mi�ujcie �wiata ani tego, co jest na �wiecie! Je�li kto mi�uje �wiat, nie ma w nim mi�o�ci Ojca. Wszystko bowiem, co jest na �wiecie, a wi�c: po��dliwo�� cia�a, po��dliwo�� oczu i pycha tego �ycia nie pochodzi od Ojca, lecz od �wiata. �wiat za� przemija, a z nim jego po��dliwo��; kto za� wype�nia wol� Bo��, ten trwa na wieki. Dzieci, jest ju� ostatnia godzina, i tak, jak s�yszeli�cie, Antychryst nadchodzi, bo oto teraz w�a�nie pojawi�o si� wielu Antychryst�w; st�d poznajemy, �e ju� jest ostatnia godzina. Wyszli oni z nas, lecz nie byli z nas; bo gdyby byli naszego ducha, pozostaliby z nami; a to sta�o si� po to, aby wysz�o na jaw, �e nie wszyscy s� naszego ducha. Wy natomiast macie namaszczenie od �wi�tego i wszyscy jeste�cie nape�nieni wiedz�. Ja wam nie pisa�em, jakoby�cie nie znali prawdy, lecz �e j� znacie i �e �adna fa�szywa nauka z prawdy nie pochodzi. Kt� za� jest k�amc�, je�li nie ten, kto zaprzecza, �e Jezus jest Mesjaszem? Ten w�a�nie jest Antychrystem, kt�ry nie uznaje Ojca i Syna. Ka�dy, kto nie uznaje Syna, nie ma te� i Ojca, kto za� uznaje Syna, ten ma i Ojca. Wy za� zachowujecie w sobie to, co s�yszeli�cie od pocz�tku. Je�eli b�dzie trwa�o w was to, co s�yszeli�cie od pocz�tku, to i wy b�dziecie trwa� w Synu i w Ojcu. A obietnic� t�, dan� przez Niego samego, jest �ycie wieczne. To wszystko napisa�em wam o tych, kt�rzy wprowadzaj� was w b��d. Co do was, to namaszczenie, kt�re otrzymali�cie od Niego, trwa w was i nie potrzebujecie pouczenia od nikogo, poniewa� Jego namaszczenie poucza was o wszystkim. Ono jest prawdziwe i nie jest k�amstwem. Tote� trwajcie w nim tak, jak was nauczy�. Teraz w�a�nie trwajcie w Nim, dzieci, aby�my, gdy si� zjawi, mieli w Nim ufno�� i w dniu Jego przyj�cia nie doznali wstydu. Je�eli wiecie, �e jest sprawiedliwy, to uznajcie r�wnie�, �e ka�dy, kto post�puje sprawiedliwie, pochodzi od Niego.Popatrzcie, jak� mi�o�ci� obdarzy� nas Ojciec: zostali�my nazwani dzie�mi Bo�ymi: i rzeczywi�cie nimi jeste�my. �wiat za� dlatego nas nie zna, �e nie pozna� Jego. Umi�owani, obecnie jeste�my dzie�mi Bo�ymi, ale jeszcze si� nie ujawni�o, czym b�dziemy. Wiemy, �e gdy si� objawi, b�dziemy do Niego podobni, bo ujrzymy Go takim, jakim jest. Ka�dy za�, kto pok�ada w Nim t� nadziej�, u�wi�ca si�, podobnie jak On jest �wi�ty. Ka�dy, kto grzeszy, dopuszcza si� bezprawia, poniewa� grzech jest bezprawiem. Wiecie, �e On si� objawi� po to, aby zg�adzi� grzechy, w Nim za� nie ma grzechu. Ka�dy, kto trwa w Nim, nie grzeszy, �aden za� z tych, kt�rzy grzesz�, nie widzia� Go ani Go nie pozna�. Dzieci, nie dajcie si� zwodzi� nikomu; kto post�puje sprawiedliwie, jest sprawiedliwy, tak jak On jest sprawiedliwy. Kto grzeszy, jest dzieckiem diab�a, poniewa� diabe� trwa w grzechu od pocz�tku. Syn Bo�y objawi� si� po to, aby zniszczy� dzie�a diab�a. Ka�dy, kto narodzi� si� z Boga, nie grzeszy, gdy� trwa w nim nasienie Bo�e, taki nie mo�e grzeszy�, bo si� narodzi� z Boga. Dzi�ki temu mo�na rozpozna� dzieci Boga i dzieci diab�a: ka�dy, kto post�puje niesprawiedliwie, nie jest z Boga, jak i ten, kto nie mi�uje swego brata. Taka bowiem jest wola Bo�a, kt�r� objawiono nam od pocz�tku, aby�my si� wzajemnie mi�owali Nie tak, jak Kain, kt�ry pochodzi� od Z�ego i zabi� swego brata. A dlaczego go zabi�? Poniewa� czyny jego by�y z�e, brata za� sprawiedliwe. Nie dziwcie si�, bracia, je�li �wiat was nienawidzi. My wiemy, �e przeszli�my ze �mierci do �ycia, bo mi�ujemy braci, kto za� nie mi�uje, trwa w �mierci. Ka�dy, kto nienawidzi swego brata, jest zab�jc�, a wiecie, �e �aden zab�jca nie nosi w sobie �ycia wiecznego. Po tym poznali�my mi�o��, �e On odda� za nas �ycie swoje. My tak�e winni�my odda� �ycie za braci. Je�liby kto� posiada� maj�tno�� tego �wiata i widzia�, �e brat jego cierpi niedostatek, a zamkn�� przed nim swe serce, jak mo�e trwa� w nim mi�o�� Boga? Dzieci, nie mi�ujmy s�owem i j�zykiem, ale czynem i prawd�! Po tym poznamy, �e jeste�my z prawdy, i uspokoimy przed Nim nasze serce. A je�li nasze serce oskar�a nas, to B�g jest wi�kszy od naszego serca i zna wszystko. Umi�owani, je�li serce nas nie oskar�a, mamy ufno�� wobec Boga, i o co prosi� b�dziemy, otrzymamy od Niego, poniewa� zachowujemy Jego przykazania i czynimy to, co si� Jemu podoba. Przykazanie za� Jego jest takie, aby�my wierzyli w imi� Jego Syna, Jezusa Chrystusa, i mi�owali si� wzajemnie tak, jak nam nakaza�. Kto wype�nia Jego przykazania, trwa w Bogu, a B�g w nim; a to, �e trwa On w nas, poznajemy po Duchu, kt�rego nam da�.Umi�owani, nie dowierzajcie ka�demu duchowi, ale badajcie duchy, czy s� z Boga, gdy� wielu fa�szywych prorok�w pojawi�o si� na �wiecie. Po tym poznajecie Ducha Bo�ego: ka�dy duch, kt�ry uznaje, �e Jezus Chrystus przyszed� w ciele, jest z Boga. Ka�dy za� duch, kt�ry nie uznaje Jezusa, nie jest z Boga; i to jest duch Antychrysta, kt�ry - jak s�yszeli�cie - nadchodzi i ju� teraz przebywa na �wiecie. Wy, dzieci, jeste�cie z Boga i zwyci�yli�cie ich, poniewa� wi�kszy jest Ten, kt�ry w was jest, od tego, kt�ry jest w �wiecie. Oni s� ze �wiata, dlatego m�wi� tak, jak [m�wi] �wiat, a �wiat ich s�ucha. My jeste�my z Boga. Ten, kt�ry zna Boga, s�ucha nas. Kto nie jest z Boga, nas nie s�ucha. W ten spos�b poznajemy ducha prawdy i ducha fa�szu. Umi�owani, mi�ujmy si� wzajemnie, poniewa� mi�o�� jest z Boga, a ka�dy, kto mi�uje, narodzi� si� z Boga i zna Boga. Kto nie mi�uje, nie zna Boga, bo B�g jest mi�o�ci�. W tym objawi�a si� mi�o�� Boga ku nam, �e zes�a� Syna swego Jednorodzonego na �wiat, aby�my �ycie mieli dzi�ki Niemu. W tym przejawia si� mi�o��, �e nie my umi�owali�my Boga, ale �e On sam nas umi�owa� i pos�a� Syna swojego jako ofiar� przeb�agaln� za nasze grzechy. Umi�owani, je�li B�g tak nas umi�owa�, to i my winni�my si� wzajemnie mi�owa�. Nikt nigdy Boga nie ogl�da�. Je�eli mi�ujemy si� wzajemnie, B�g trwa w nas i mi�o�� ku Niemu jest w nas doskona�a. Poznajemy, �e my trwamy w Nim, a On w nas, bo udzieli� nam ze swego Ducha. My tak�e widzieli�my i �wiadczymy, �e Ojciec zes�a� Syna jako Zbawiciela �wiata. Je�li kto wyznaje, �e Jezus jest Synem Bo�ym, to B�g trwa w nim, a on w Bogu. My�my poznali i uwierzyli mi�o�ci, jak� B�g ma ku nam. B�g jest mi�o�ci�: kto trwa w mi�o�ci, trwa w Bogu, a B�g trwa w nim. Przez to mi�o�� osi�ga w nas kres doskona�o�ci, �e mamy pe�n� ufno�� na dzie� s�du, poniewa� tak, jak On jest [w niebie], i my jeste�my na tym �wiecie. W mi�o�ci nie ma l�ku, lecz doskona�a mi�o�� usuwa l�k, poniewa� l�k kojarzy si� z kar�. Ten za�, kto si� l�ka, nie wydoskonali� si� w mi�o�ci. My mi�ujemy [Boga], poniewa� B�g sam pierwszy nas umi�owa�. Je�liby kto� m�wi�: Mi�uj� Boga, a brata swego nienawidzi�, jest k�amc�, albowiem kto nie mi�uje brata swego, kt�rego widzi, nie mo�e mi�owa� Boga, kt�rego nie widzi. Takie za� mamy od Niego przykazanie, aby ten, kto mi�uje Boga, mi�owa� te� i brata swego.Ka�dy, kto wierzy, �e Jezus jest Mesjaszem, z Boga si� narodzi�, i ka�dy mi�uj�cy Tego, kt�ry da� �ycie, mi�uje r�wnie� tego, kt�ry �ycie od Niego otrzyma�. Po tym poznajemy, �e mi�ujemy dzieci Bo�e, gdy mi�ujemy Boga i wype�niamy Jego przykazania, albowiem mi�o�� wzgl�d... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • vader.opx.pl
  • Szablon by Sliffka (© Łatwo być samemu, kiedy jest to twój własny wybór, znacznie trudniej, kiedy człowiek jest do tego zmuszony.)